Sportpark Molenwiek
Kruistraat 3-50561 – 614 807
8471 HH Wolvegainfo@fcwolvega.nl

Annulering Kick Off en aangepast programma Sponsorloop

Beste leden, ouders/verzorgers & vrijwilligers,

Het seizoen 2020-2021 is weer begonnen en de eerste trainingen en oefenwedstrijden hebben al plaatsgevonden. Voor as zaterdag 22 Augustus wilden wij deze seizoensopening samen beleven door ons jaarlijkse Kick Off evenement te organiseren. Zoals de afgelopen twee jaargangen, zou deze in het teken staan van de presentaties van de teams t/m JO19 op het hoofdveld incl. teamfoto, oefenwedstrijdjes tussen deze teams en een proeftraining incl stormbaan voor de allerjongste jeugd. Als bestuur, commissies en vrijwilligers hebben wij afgelopen week nogmaals overleg gepleegd en hebben wij besloten om de Kick Off voor dit jaar te annuleren. Dit is een teleurstelling voor ons allemaal maar wij hebben gemeend dat, gezien de situatie en richtlijnen rondom Corona in Nederland, dit evenement niet absoluut noodzakelijk is en uiteindelijk ook niet kan voldoen aan een belangrijke doelstelling van dit evenement, namelijk het samenbrengen van jeugd en ouders vanuit de ‘nieuwe’ teams om elkaar te leren kennen onder genot van een bakje koffie ed.  Met inachtneming van 1.5 meter en een beperkte capaciteit in de kantine is deze doelstelling niet haalbaar.  Alle richtlijnen rondom Corona zijn een enorme belasting voor iedereen, voor zowel onze gehele organisatie als de bezoekers en wij hebben daarom gemeend ons nu volledig te blijven richten op de organisatie rondom trainingen en wedstrijden als primaire functie van ons als voetbalvereniging.

Aangepast programma
De geplande kleding uitgifte voor de leiders van de teams t/m JO19 en de sponsorloop zal WEL doorgang vinden as zaterdag!

Deze sponsorloop zou al eerder dit jaar georganiseerd worden, maar vanwege Corona uitgesteld en verplaatst van het SC Heerenveen stadion naar het eigen sportpark. De deelnemende jeugd heeft hiervoor al de sponsorbedragen bijeengebracht eerder dit jaar. Aangezien er maximaal 50 kinderen onder de 13 jaar meelopen,  vinden wij dat deze loop door kan gaan en kunnen wij onze ‘verplichting’ richting onze donateurs en sponsoren met een goed gevoel vervullen. Om het aantal volwassenen te beperken stellen wij als regel dat er maximaal ÉÉN OUDER/VERZORGER per deelnemend kind aanwezig mag zijn. Er zullen dus een beperkt aantal mensen aanwezig zijn.

Corona
De situatie rondom Corona heeft een grote impact op een sportvereniging. Denk hierbij aan een maximum aantal bezoekers van 250 mensen, 1.5 meter afstand houden, veldbezetting, kantine inrichting, hygiëne maatregelen etc.. Wij zijn volop bezig om alles zo goed mogelijk in te richten. Veel is al gedaan, nl. de kantine is volledig ingericht incl ontsmettingszuil, hoofdveld en tribune zijn ingericht op 1.5M met linten, diverse aanduidingen en meer. Ook wij hebben nog niet altijd antwoorden op vele vraagstukken. Samen met jullie als leden, ouders/verzorgers en vrijwilligers moeten wij deze uitdaging aangaan en ons aan de richtlijnen houden. Wij vertrouwen op ieders medewerking hierin en houden jullie op de hoogte via nieuwsbrief, website en social media van de richtlijnen. Volgende week zal er een nieuwsbrief uitgestuurd worden met een update van de richtlijnen.

Programma as zaterdag 22 augustus

Kledinguitgifte vanaf 9uur
De leiders (t/m JO19) halen op de afgesproken tijd, zoals reeds gemaild de kleding en ballen op.

Sponsorloop van SC Heerenveen
De deelnemende kinderen worden om kwart voor 10 verwacht. Om 10 uur is het startschot. Zoals hierboven reeds vermeld staat, graag één ouder/verzorger aanwezig per deelnemend kind. De kinderen die een prijs hebben gewonnen worden ook nog even in het zonnetje gezet!

Wij gaan ervoor om er een mooi seizoen van te maken.  Graag zien we de jeugd tegemoet voor de sponsorloop aanstaande zaterdag waarbij de mascotte van SC Heerenveen, HEERO, ook aanwezig zal zijn!

Met sportieve groet,

 

Bestuur FC Wolvega